maandag 8 augustus 2011

Yess’ en Ambers Entertainment Tips!

Hoihoi,
jaja, ik ben er weer. Terug uit Limburg!
Samen met een vriendin genaamd Amber, heb ik een nieuwe rubiek bedacht.
Oké, dat klinkt heel tijdschrift achtig, maar in feite is dit toch een digitaal tijdschrift?
Maar goed, we hebben dus een nieuw iets bedacht.
Elke week schrijft één van ons over een film, en de ander over een cd.
Deze week schrijft A. dus over een film, en ik over een cd.
So... enjoy!

Filmtips/recensie/verslag-aflevering 1.

Hoi, Ik ben Amber en als film en muziek kenner/liefhebber/verslaafde schrijf ik ééns per week een post over een film/band/cd die ik zóóó goed vind dat je die gewoon móet kennen…
Ik ben zelf een vijftien jarige jazzmuzikant (Wauw dat klinkt ontzettend indrukwekkend ;-)) die alle nieuwe (soms oude; als ik vind dat die het schrijven waard zijn) bandjes, films enzovoort goed in de gaten houdt; om jou op de hoogte te houden van de wereld van entertainment!

Almost famous
Voor 12 jaar en ouder.
Genre: drama/komedie
Regisseur: Cameron Crowe
(bekende) acteurs: Kate Hudson, Patrick Fugit en Billy Crudup.
Sterren: **** (4 v/d 5; zeer goed)


Mijn allereerste E.T. schrijf ik over mijn all-time favorite Almost Famous. Het is een film uit 2001; geen nieuwertje dus, maar in mijn lijstje van favoriete films staat deze waarschijnlijk op nummer 1.

Het is 1976.  De vijftienjarige William Miller, een eigenwijs en naïef joch, droomt ervan rockjournalist te worden. Door een goede vriendschap met legendarische rockjournalist  Lester Bangs en een hoop geluk krijgt hij een opdracht van Rolling Stone magazine: Een tourverslag van de doorbrekende band Stillwater schrijven. William gaat mee op tour en gaat zich, aan de hand van groupie Penny Lane , langzamerhand thuis voelen in het wereldje van sex, drugs en rock’n roll.  
Almost famous is een realistiche film over volwassen worden, jezelf zijn en de liefde voor muziek. De soundtrack onder de film is ook prachtig! De beelden in de film zijn ontzettend mooi en doen soms zelfs een beetje videoclip-achtig aan. Zeker een aanrader voor muziekliefhebbers dus!!

De regisseur van deze film is Cameron Crowe… De film is grotendeels gebaseerd op zijn eigen ervaringen, want ook Crowe was ooit rockjournalist.
Als je deze film mooi vindt, zal je waarschijnlijk ook genieten van zijn andere films! O.a:   Jerry Maguire en Elizabethtown (Deze laatste met Orlando Bloom: Jeeeeeej!!! Voor de meiden onder ons:-P)

Trailer =)

CD tips komen eraan =)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten